الگوهای خانمانسوز رفتاری سریالهای ماهواره ای برای فرزندان و خانوا...

آمار مطالب

کل مطالب : 334
کل نظرات : 49

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 319
بازدید سال : 2125
بازدید کلی : 43305

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اجتماعی و آدرس baran68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 319
بازدید کل : 43305
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1



تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فهیمه
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
نظرات

متاسفانه مردم مناطق ما با وجود دسترسی به ماهواره فرهنگ استفاده صحیح از این تکنولوژی را  به باد سخره گرفته و بسا مشکلات خانوادگی و رفتاری که در خانواده ها رواج پیدا کرده و لی نابینا از کنار آن عبور کرده ایم و به تاثیر ات آن در آینده خانواده و فرزندان  بی توجهی خاصی از خود نشان می دهیم.

این روزها شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و به ویژه سریال هایی که این شبکه ها پخش می کنند بین خانواده های ایرانی جا باز کرده و این شبکه ها علاقمندان خاص خود را پیدا کرده اند؛ این در حالی است که نمی توان نسبت به مخاطراتی که چنین برنامه هایی برای جامعه ما دارند بی تفاوت بود و به سادگی از کنار چنین آسیب هایی گذشت.

با توجه به اینکه نخستین پایه‌های تربیتی یک جامعه در خانواده شکل می‌گیرد، وقتی نخستین نهاد تربیتی جامعه دچار تحول شد، تبعات منفی بسیاری را با خود به همراهخواهد داشت؛ تشکیل خانواده و زندگی زن و مرد در کنار هم بدون ازدواج یکی ازآسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در جامعه است.

ما مراقب غذای خود هستیم که مریض نشویمپ ولی عجیب است ما مراقب خوراک خودهستیم تا جسمِ سالمی داشته باشیم امّا مراقبِ چشمانِ خود نیستیم  مراقبِ چشمانی که می ببیند و  بر روح و روحیه ما تاثیر می گذارند

شاید بعضی ها بگویند ای بابا! باز هم شروع شد ، یعنی ما فیلم نبینیم ، ای بابا! مگه ماهواره چی داره... اصلا ما می خواهیم برنامه های علمی را ببینیم ، تازه اگر برنامه های غیر اخلاقی را هم ببینیم رو ما تاثیر نمیذاره یا  اصلا به کسی چه ارتباطی داره، من دلم می خواد هر چی دوست دارم نگاه کنم

 آخه تلویزیونِ خودمون که چیزی نشون نمیده ، بابا ول کنید این حرفارو، الآن دنیا داره این همه پیشرفت می کنه و ما هنوز گیر میدیم به ماهواره و فیلم

اما اگر به تاثیرات آن بر خانواده خود دقیفتر نظری بیندازیم تاثیر وحشتناک آنرا به خوبی خواهیم دید.

از جمله نکاتی را که ماهواره ها به ذهن خانواده ها تزریق می کنند می توان  خلاصه وار چنین نام برد:

رواج خیانت در میان زوجین نتیجه مشاهده فیلم‌های نامناسب ماهواره:

هنگامی که اعضای خانواده در روزهای متوالی سریال‌های نامناسب ماهواره را که هدف آنهاعادی‌سازی روابط با نامحرم است، مشاهده می‌کنند، خیانت به همسر برای آنها عادی می‌شود.

زدودن اخلاق در میان زنان:

تغییرات فرهنگی، ارزشی و کمرنگ کردن الگوهای دینی در میان زنان و دختران ازتأثیرات و پیامدهای منفی ماهواره و ازدیگر پیامدهای ماهواره نابودی مرزهای اخلاقی، تضعیف غیرت دینی مردان و عفت زنان است،می توان عنوان کرد: مجله انگلیسی اکونومیک اعتراف دارد که برداشتن مرزهای اخلاقی یکی از راه‌های یکسان سازی فرهنگی است.

رواج عشقهای مثلثي

خانواده نهاد پاک و مقدسی است که زن و شوهر ددر کنار یکدیگر به آرامش می رسند .

آنچه از تحقیقات سازمان بهزیستی کشور برمی آید این است که ما شاد رواج عشق های مثلثی در کشور هستیم  و وجود رسانه ها و استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث شيوع آسيب‌هاي اجتماعي نوپديد است .

عشق مثلثي به مد اجتماعي ناصحيحي در جامعه تبديل شده است و اين مد تحت تاثير شبکه هاي ماهواره اي، رسانه هاي اينترنتي، فيلم ها و غيره در جامعه رواج يافته است زیرا وقتی با دیدن این فیلمها و تجربه که ماهواره ها آنرا بسیار شیرین نشان می دهند ،فرد از خود میپرسد : چرا من نه !!! وهنگامیکه مسائل اینچنینی به وضوح  به نمایش و اجرا دربیاید ، قبح مسئله و چیزهایی که تا به امروز تابو ، بوده است ریخته و ترویج می یابد و از نمونه های آن می توان به مردانی که قربانی توطئه زنانه می‌شوند و بالعکس اشاره نمود.

نابودی ارزش‌های خانوادگی:

فیلم‌های ماهواره ای بیانگرالگوی خانواده‌های غربی بوده و با القای فرهنگ غرب ارزش‌های اخلاقی مانند حیا، غیرت و عفاف را در جامعه از میان می‌برند و درصدد تثبیت روابط موازی در بیرون از خانواده هستند که این اقدامات موجب فروپاشی بنیان خانواده می‌شود.

از بین رفتن قبح روابط غیر اخلاقی در بین مردم:

خداون متعال در سوره(نور آیه ۱۹) می فرماید : ان الذین یحبّون ان تشیع الفاحشه فی الذین آمنوا لهم عذاب الیم : برای کسانی که دوست دارند در باره مؤمنان تهمت زنا شایع شود ، در دنیاو آخرت عذابی دردآور مهیاست خدا می داند و شما نمی دانید .

۴.پایین آمدن سطح رضایتمندی همسران:

مرد و یا زنی که همواره صحنه های مستهجن به واسطه فیلم‌های ماهواره برای او عادی شده باشد دیگر به واسطه همسر راضی نمی‌گردد. و این اولین قدم فساد زن و مرد در خانواده می‌باشد.

 

بلوغ زودرس:

اگر نوجوان یا جوانی صحنه‌هایی رادر ماهواره می بیند،که نباید ببیند اگر شرایط ازدواج و تشکیل زندگی زناشویی را نداشته باشد، خواهد کوشید عطش کاذب خود را از راههای دیگر فرو نشاند. این‌جاست که مشکلات اخلاقی دیگری مانند روابط نادرست و... پدید می‌آید.

لذت گرايي

لذت گراها تنها بر شادي حال تمرکز مي کنند و در مورد عواقب آينده کمتر فکر مي کنند. به نظر آنها سخت کار کردن رنج آور و ملالت آور است و از آن دوري مي کنند. در نتيجه لذت گراها احساس رقابت ندارند و معمولا ناراضي هستند.

تقليد رفتارهای جنسی توسط کودکان با دوستانشان و...

کودکان اغلب هر چيزي را که مي بينند، مي خوانند و يا مي شنوند را تقليد مي کنند. محققين بر اين باورند که قرار گرفتن در معرض پورنوگرافي سبب مي شود که کودک همان کار مشابه را بر روي کودکان کم سن و سال تر، کوچک تر، و آسيب پذير تر تکرار کند. تحقيقات اثبات کرده اند که انجام هر گونه رابطه جنسي زودرس دو دليل بيشتر ندارد: 1- تجربه، و 2- مشاهده. اين بدان معناست که کودک منحرف جنسي ممکن است که مورد تجاوز قرار گرفته باشد و يا تنها تصاوير منحرف کننده جنسي را مشاهده کرده باشد.

در تحقيقي که دکتر جنينگز برينات بر روي 600 دختر و پسر دبيرستاني آمريکا انجام داد، به اين نتيجه رسيد که91 درصد از پسران و 82 درصد از دختران تصاوير مختلفي پيرامون محرک هاي جنسي را مشاهده کرده اند. بيش از 66 درصد از پسران و بالغ بر 40 درصد از دختران اظهار داشتند که خواستار انجام عملي مشابه آنچه مشاهده کرده اند ميباشند. در ميان دبيرستاني ها 31درصد از پسران و 18 درصد از دختران اعتراف کردند که چند روز پس از مشاهده تصاوير محرک جنسي، برخي از آنها را شخصاً انجام داده اند.


تعداد بازدید از این مطلب: 89
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود